VIJN EDUCATION

Training voor Entree- en Citotoets

Voorkom onderadvisering met VIJN Education!

Het schooladvies wordt in groep 8 (mede)bepaald door de resultaten van de Entreetoets en Cito-eindtoets. Deze toetsen zorgen daarom vaak voor stress en spanning bij zowel leerlingen als ouders. Leerlingen raken onzeker en gedemotiveerd, waardoor hun Cito-scores lager kunnen uitvallen. Dit is zonde, aangezien de Cito-scores in grote mate de toekomst van de leerling bepalen.

Om de stress weg te nemen en de leerlingen zo goed mogelijk voor te bereiden, organiseert VIJN Education de Cito- en Entreetoets Training. In kleine groepen oefenen leerlingen met Entree- en Cito-toets vragen en ontwikkelen zij de vaardigheden en het zelfvertrouwen dat nodig is om een goed eindresultaat te behalen.

Wij begeleiden zowel leerlingen als hun ouders in de overgang van het basisonderwijs naar het voortgezet onderwijs.

Onze trainingen worden gegeven door Iraaks-Nederlandse studenten of afgestudeerden die bekend zijn met de Iraakse (thuis)cultuur en tot voldoende kennis beschikken om de leerlingen te voorzien van effectieve ondersteuning. Onze begeleiders fungeren als rolmodellen, wij geloven dat hierin de kracht van onze begeleiding ligt!

Huiswerkbegeleiding voor middelbare scholieren

Voor leerlingen uit het voortgezet onderwijs bieden wij huiswerkbegeleiding aan. Samen met de leerlingen wordt een planning gemaakt om efficiënt gebruik te maken van de begeleidingstijd. Het doel is om de leerlingen vakinhoudelijk te ondersteunen, te leren plannen en doelgericht te werken. De resultaten en voortgang van de leerlingen wordt bijgehouden. Naast inhoudelijke begeleiding fungeert elke begeleider als rolmodel. Hierbij worden leerlingen begeleid in de ontwikkeling van hun sociale vaardigheden, wereldwijsheid en identiteitsvorming.

Schrijf uw kind in!