Werkwijze

Manier van aanpak

Elk kind is uniek, dat beseffen wij. Daarom starten wij de begeleiding van elke leerling met het verkrijgen van een goed beeld van waar een leerling goed in is en waar extra aandacht voor nodig is. Met deze informatie zorgen wij voor begeleiding die past bij het tempo en niveau van uw kind. Zo kijken wij per vak in welke onderdelen de leerling extra hulp nodig heeft. Dit helpt ons bij het leveren van maatwerk.

Als Haydar bij het vak rekenen minder scoort op ‘breuksommen’ en beter scoort op ‘vermenigvuldigen’, weten wij als begeleider dat we Haydar extra moeten helpen met ‘breuksommen’.
Als we alleen zouden weten dat Haydar een 4 heeft behaald voor rekenen, weten we niet waar de leerling misschien al heel goed in is.

Als leerlingen eenmaal op de middelbare school zitten, krijgen zij bij ons huiswerkbegeleiding. Bij huiswerkbegeleiding ondersteunen wij de leerlingen niet enkel vakinhoudelijk. Wij trainen onze leerlingen ook in het maken van effectieve planningen, het stellen van doelen en het maken van samenvattingen. Zodat elke leerling, op zijn tempo en niveau, effectief leert.
Het leveren van maatwerk middels deze gerichte benadering is wat VIJN Education zo succesvol maakt!

Continue verbetering

Tijdens het schooljaar wordt er binnen en tussen de groepen maandelijks geëvalueerd over wat goed gaat en wat beter kan. Verder wordt hierover van maandag tot en met vrijdag tussen de bestuursleden, coördinatoren en begeleiders voortdurend overlegd en gecommuniceerd. Jaarlijks houden wij 4 Algemene Leden Vergaderingen (ALVs) waar wij als team bespreken hoe wij onze projecten kunnen verbeteren. De onderwerpen die worden besproken hebben betrekking op operationele, logistieke, didactische en pedagogische zaken. Door de lijntjes zo kort mogelijk te houden, streven wij ernaar om verbeteringen zo snel mogelijk door te voeren.

Kennis & Vaardigheden

Het doel van ons educatieve project VIJN Education is het aanleren en versterken van vakinhoudelijke kennis die de leerling nodig heeft om de stof te begrijpen. Echter, dit is niet het enige waar aandacht aan wordt besteed. Wij vinden het ook belangrijk dat onze leerlingen vaardigheden zoals een kritisch denkvermogen, communicatieve vaardigheden en tijdsmanagement ontwikkelen. Beiden zijn nodig voor onze leerlingen om hun volledige potentie te benutten.

Middels VIJN Leadership, helpen wij de leerlingen met de ontwikkeling van  sociale vaardigheden, wereldwijsheid en identiteitsvorming. Dit wordt gedaan door wekelijks te oefenen met debatteren en groepsgesprekken te voeren over onderwerpen zoals pesten en discriminatie.

Ons doel is dat leerlingen stevig in hun schoenen staan en zichzelf ontplooien,  niet alleen tijdens hun schoolloopbaan maar ook in hun dagelijks leven.